Aspektusok

Aspektusok (Aspects)

Az egyes királyságoknak 4 aspektusa van. A királyság státuszpanelen kattints a nyílra a jobb alsó sarokban, hogy láthatóvá váljanak.

Sims MEdieval Aspektusok
Köszönet a képért Bigraellának!

Mindegyik aspektusnak 12 szintje van. Átlátszó színnel van jelölve, jelenleg mennyi a kapacitásod az adott aspektus tekintetében, a teli blokkok pedig azt jelzik, amennyit már ténylegesen elértél belőle. Célszerű mindegyiket azonos ütemben növelni, valamint egyet kiválasztani, amivel jobban foglalkozol.

Az egyes aspektusok nagyságát új épületek felhúzásával növelheted. Hogy melyik melyiket és mennyivel növeli, megtalálható az épületek leírásában, de ezek teljesen logikusak, például a Varázsló tornya a Műveltséget, míg a Laktanyák a Biztonságot növelik.

Az aspektusokat ezt követően küldetések teljesítésével tudod kitölteni. Minden küldetés sikere más-más mértékben hat az egyes aspektusokra. A Küldetésnapló (Quest Book) Jutalom (Quest Loot) szekciójában megtalálod, melyik küldetés mely aspektus feltöltéséhez járul hozzá.

Sims Medieval

A már teljesített küldetések mellett ez az ikon látható:Sims Medieval
Ügyelj arra, hogy ha nincs elég kapacitásod, akkor az adott küldetés jutalmát nem fogod megkapni, az kárba vész!

Az aspektusoknak ugyan minden Törekvésben szerepe van, de leginkább a Best in Show (A legsikeresebb) Törekvésnél, ugyanis ott a teljes cél erre épül.

Well-Being - Jólét

A királyságodon belüli közhangulat, az elégedettség és jó közérzet mértéke határozza meg. A királyságot benépesítő Simek testi és lelki egészsége egyaránt kifejeződik benne.

Alacsony Jólét
- A betegség általános a királyságban, és el is szabadulhat. Bár Simjeid nem fognak belehalni, azonban szörnyű, negatív módosítókat kapnak a kemény és hosszan tartó betegségek miatt.

Magas Jólét
- A betegség a múlté, Simjeid ritkán, vagy akár sosem lesznek betegek.
- Minden küldetés nagyjából 40%-kal több bevételt hoz.

Security - Biztonság

Birodalmad általános közbiztonságának és stabilitásának mértéke. Azt fejezi ki, milyen mértékben képes az uralkodó fenntartani a rendet, visszaszorítani a bűnözést, megóvni a határokat és megvédeni alattvalóit.

Alacsony Biztonság
- Minél alacsonyabb, annál rosszabb a királyságodban élni, hiszen a rablótámadások és a betörések mindennaposak. A nem harcos hősöknek esélyük sincs védekezni ellenük. Különösen bosszantóvá válhat, ha a királyságod peremterületeire mész, például a település boltjába (Village Shoppe). Ha ez nagyon alacsony, akkor a városhoz közel is történhetnek rablótámadások.
- A boltban ugyan az árak nem mennek feljebb, azonban a kedvezményekről lemaradsz.

Magas Biztonság
- Attól függően, hogy milyen magas az aspektus, 10-30% kedvezményt kaphatsz a település boltjában.
- A rablótámadások megszűnnek.

Culture - Kultúra

Azt fejezi ki, hogyan viszonyulnak a Simek a kreatív szellemi, tevékenységhez. Irodalmuk, képző- és zeneművészetük színvonala mellett esztétikai fejlettségükről is képet ad. A hit azt fejezi ki, mennyire hisz a népesség önnön küldetésében egy jobb jövőért, szebb életért, és milyen mértékben határozza meg az a köznapi Simek erkölcseit.

Alacsony Kultúra
- A Simek néha "Feeling Unrefined" (Faragatlannak érzi magát) módosítót kaphatnak.

Magas Kultúra
- Intelligensebb társalgási opciók lesznek elérhetőek, például nagyon magas Kultúra esetén: Discuss Religious Philosophy (Vitassa meg a vallási filozófiát), Praise the Watcher (Dicsérje az Őrzőt), Discuss State of Kingdom (Vitassa meg a királyság állapotát).
- A Simek tudnak lebegni, ha rájuk kattintva kiválasztod a "Chosen by the Watcher" (Az Őrző által kiválasztott) opciót. Ezzel teljesíthető a "The Chosen" (A kiválasztott) célkitűzés (Achievement) is. Egy 6 óráig tartó +25-ös módosítót is kap az adott Sim.
- A Simek pénzt adományozhatnak az Őrzőnek, és megkaphatják a Watcher's Charity (Az Őrző könyörülete) módosítót, melynek hatása arányos a jótettük mértékével.

Knowledge - Műveltség

A birodalmad lakosságára jellemző iskolázottság és tájékozottság mértéke. Számos résztudomány (orvoslás, hagyományismeret, matematika) fejlettségére lehet következtetni belőle.

Alacsony Műveltség
- Azok a hősök, akik elsősorban a műveltségükre alapoznak a küldetések során (Gyógyító, Varázsló, Pap), alkalmanként egy olyan módosítót kaphatnak, mely kifejezi, hogy nem érzik magukat túl okosnak.

Magas Műveltség
- Alkalmanként a Simek egy 6 óráig tartó +10-es Inspired (Ihletett) módosítót kaphatnak.
- A hősök sokkal több XP-t kapnak a napi feladataik teljesítéséből.

A tippet készítette: Galaxya

My Sims Webáruház