Vámpírok

A vámpírok a Leszáll az éj kiegészítő különleges teremtményei, csakúgy, mint a múmiák a Világ körül, vagy a Simbotok az Álomállások kiegészítőkben.

Külsőre könnyen felismerhetőek sápadt bőrükről, hegyes szemfogaikról és a nyakukon lévő V alakú harapásnyomról. Habár az NJK vámpírok nagy részének vörös a szeme, az átalakult simeknek az eredetinél világosabb, fényes szemük van, nem változik pirossá.

Nem halhatatlanok, azonban az átlag simeknél tovább élnek.

 

Átváltozás:

Csak fiatal felnőtt, vagy annál idősebb simek változhatnak át, sem szellemek, sem SimBotok sem múmiák nem lehetnek vámpírok.

Ahhoz, hogy simünket vámpírrá változtassuk, előszőr össze kell barátkoznunk egy másik vérszívóval. Csak olyan vámpír fog átváltoztatni, aki simünk barátja, az idegenek el fogják utasítani kérését.  

Vámpírt találni nem nehéz, Bridgeportban több család is él, akihez becsöngethetünk (pl: Schlick, Hemlock, Slayer), illetve törzshelyükön, a Plazma 501 bárban is összefuthatunk velük. Ide a simek is bemehetnek, de ha nem rendelkeznek legalább 2-es csillagszinttel, le kell fizetniük az őrt.

Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy vámpírt találtunk, nézzük meg a Kapcsolatok panelen. A vámpírok képe körül vöröses keret van.

NJK vámpírok a többi szomszédságban is előfordulhatnak, de kialakulásukhoz be kell kapcsolnunk a történet előrehaladását.  

Ha sikerült vámpír barátot szereznünk, meg kell kérni, hogy változtasson át. Innentől már csak egy harapás...

... és a simet vörös köd és denevérek veszik körül.

Ilyenkor még semmi változást nem látunk rajta. Megkapja a "Különös folt" hangulatjelzőt, és ez addig ott is marad, míg teljesen át nem alakul.

Az átalakulás 2-3 napig tart, ez alatt a sim nem utazhat külföldre. Rosszul lesz, folyton panaszkodik, nem lesz kedve kimenni az utcára, főleg nappal.

A napok lejártával végül teljesen átváltozik.

A kezelőfelületen is történik néhány változás. Az éhség szükséglet helyett szomjúság jelenik meg, és az egész szükségletek panel sötétlilás-feketés színt ölt. Simünk kedvenc étele helyett pedig egy vércsoport jelenik meg.

 

Szükségleteik:

A vámpír simnek nincs éhség szükséglete, szomjúság van helyette. Hasonlóan működik, de csak plazma (gyümölcs, vagy plazmaszörp), vagy más sim vére elégítheti ki.  


Az átváltozás alatt a sim kap a postaládájába 3 plazmagyümölcsöt. Ha ezt már felfalta, a szupermarketben tud újat venni, vagy el is ültetheti. A plazmaszörp a hűtőben, a "Harapjon valamit" menü alatt található. A plazma elfogyasztása "Jóllakott" hangulatjellel látja el a vérszívókat. A gyümölcstől viszont csak vegetáriánus vámpírok kapják meg ezt a jelet.

A plazmagyümölcsből nektárt is lehet készíteni, amitől a simek rosszul lesznek, a vámpírok szomját azonban csillapítja.

Ha vámpírunk egy sim véréből szeretne táplálkozni, először engedélyt kell kérnie az áldozattól, így nem árt, ha baráti viszonyban vannak, külöben el fogják utasítani. "Szeresd az ételed!" :)

A vámpírok különböző helyeken haraphatnak, egy barátot a csuklóján, szerelmüket a nyakán lékelik meg. A véradással a kapcsolatuk is jobb lesz. A megharapott simnél "Elgyengülve" hangulatjel fog megjelenni, amíg ennek a hatása alatt áll, nem lehet újra inni belőle.

Ha egy sim véréből vámpír iszik, attól ő automatikusan nem fog vámpírrá változni, csak ha felajánljuk neki az átváltozást és ő el is fogadja.

Nem szívhatnak vért rokonokból, gyerekekből, szellemekből, múmiákból, SimBotokból és terhes simekből.

Az elszántabb vámpírok (ha épp nem várandósak) lerohanhatják a helyi kórházat, vagy élelmiszerboltot, némi táplálék reményében, de vigyázniuk kell, mert elkaphatják őket. Viszont ha sikerrel járnak, néhány adag plazmaszörppel gazdagodnak.

Megehetik a rendes kaját is, de ez nem viszi fel a szükségletüket, csak rosszul lesznek tőle, és "Émelygő" hangulatjelet kapnak. Ez alól kivétel a plazmagyümölccsel készült ennivaló (pl. palacsinta), illetve a tinédzser és gyerek vámpírok még rendes ételt esznek. Vegetáriánus személyiségjeggyel rendelkező vámpírok akkor is émelyegnek, ha más simekből táplálkoznak.
Normál simek is megihajták a plazmaszörpöt, ők ettől lesznek rosszul.

A többi szükségletük ugyanúgy funkcionál, mint a normál simeknek.

Szükségük van alvásra is, habár ezt inkább nappal teszik meg. Amikor álmosak, "Kótyagos" hangulatjelet kapnak, és ha sokáig nem kerülnek ágyba, eléri őket a "Letargia".

Sims2-vel ellentétben itt nem koporsóban alszanak, de elérhető számukra egy speciális vámpír ágy. 2500 Simoleonba kerül, de a Plazma 501 bár alatt is található kettő, amit igénybe lehet venni.

Normál ágyakban is alhatnak, de ilyenkor a szokásos "ZZZ" jelzés helyett V-k jelennek meg szundikáló vérszívónk fölött.

Ha a vámpírágyban, vagy jó minőségű normál ágyban alszik, a vámpír megkapja az "Úgy aludt, mint a holtak" hangulatjelet.

 

Vámpírképességek:
 
Mivel a vámpírok az éjszaka teremtményei, így az éj leszálltával "Vámpíros virgoncság" hangulatjelzőt kapnak. Ez energiát ad nekik egész éjjelre. Sosem félnek a sötétben, nem kapják meg a "Félelem a sötétségtől", és a "Sötét van" hangulatjelzőket.

Erőkkel rendelkeznek, amelyek megkülönböztetik őket a rendes simektől, de legtöbbjüket csak éjszaka használhatják.

Vadászat: Bármelyik kiválasztott telken lehetséges. Színes aurát von azok köré a simek köré, akiknek a vére a legjobb a vámpírunk számára. Ezeket a simeket térkép nézetben és a barát panelen is mutatja. Használható nappal is, de egy nap csak egyszer.  

Ha a vámpír bármelyik sim véréből iszik, vagy jobb minőségű plazmagyümölcsöt eszik, a "Jóllakott" hangulatjelet kapja, amely +15 hangulatot ad. Ha a kiválasztott prédáját csapolja meg, akkor viszont "Bíborvörös Ínyencség" hangulatjellel és +50 pozitív hangulattal gazdagodik.

Manipulálás: A kiválasztott simet ráveszi, hogy a vámpírra gondoljon, ez által jobban fogja kedvelni. Használat után egy darabig beszürkül, kis idő kell, mire újra bevethetjük.

Gondolatolvasással megtudhatja egy kiválasztott sim egy személyiségjegyét, karrierjét, csillagjegyét, családi állapotát, vagy kedvencét. Ezt sem használhatjuk többször egymás után.

Szupersebességgel tudnak közlekedni, ilyenkor vibrál körülöttük a levegő. A felnőtt vámpírok ilyen sebességgel közlekednek, akkor is, amikor a gyerekekkel kergetőznek.

Szuper erő és kitartás: Edzés közben nem fáradnak el és ritkán veszítenek harcokban vagy verekedésben.

Gyorsabban sajátítják el a jártasságokat, de csak éjszaka. Azonban ha egy vámpír megveszi Gyorstanuló életcéljutalmat, nem fogja ezt a sebességet növelni éjszaka, csak a nappali normál tanulás idejét rövidíti le.

Az éjszakai létnek ugyanakkor hátrányai is vannak. Két gyengeségük a napfény és a fokhagyma.

Egy rövid ideig kimehetnek a napfénybe, mielőtt megkapják a "Túlhevülve" hangulatjelet (ezzel együtt vágyként megjelenik, hogy fedezékbe akarnak menni), de ilyenkor is fekete füst száll fel a testükből.

Ez 3 óráig tarthat, utána a vámpír elájul és "Túl sok nap érte", valamint "Kiütve" hangulatjelzőket kap. Ekkor a szomjúság szükséglete rohamosan csökenni kezd. Hatása alatt (2 nap) a vámpír nem használhatja a képességeit.  

A fokhagymától rosszul lesznek. Ha fokhagymás ételt vagy italt isznak, a "Fokhagymás lehelet" hangulatjelző mellett több órára el is ájulhatnak. Ugyanez történik, ha olyan simből isznak, vagy folytatnak romantikus interakciókat, aki épp rendelkezik ezzel a hangulatjellel.

A szomjúság az egyetlen, amibe belehalhatnak. Ha sokáig nem isznak, "Nagyon szomjas" hangulatjelzőt kapnak 24 órára. Amikor ennek az ideje lejár, a vámpír a torkához kap, és azonnal hamuvá porlad. A vámpírok szelleme fekete, a szíve helyén vörösen izzik. Ha játszható szellemként feltámasztjuk őket, a szellem és vámpír lét előnyeit is megkapják.


(Túró Rudi gyűjtése)


Ha meguntuk az éjszakai életet, csak fel kell keresni a Tudományos Labort, ahol potom 3000 Simoleonért megkapjuk az Antivampirint. Vámpírunk ezt megissza, és újra emberré változik.
De ezzel sincs vége semminek, hiszen akármennyiszer átváltozhatunk vámpírrá és vissza.

 

Vámpír genetika:

A Sims 3-ban a vámpírizmus öröklődő dolog. Gyermek és tinédzser simek nem változhatnak vámpírrá, viszont annak születhetnek. Vámpír pár esetén 100%, sim-vámpír pár esetén 50% az esélye, hogy a gyerek is vérszívónak születik. A vámpír gyerekek elég ijesztőek, és nem gyógytíthatók ki, egészen fiatal felnőtt korukig.

Normális tempóban öregszenek, amíg fiatal felnőttek nem lesznek. Tipegő korukban gyorsabban fejlődnek a gyerekjátékoktól, de járni, beszélni és bilizni ugyanannyi idő alatt tanulnak meg, mint a normál gyerkőcök. A játékmackójukat is megharaphatják, miközben játszanak vele.

Gyerekkorukban gyorsabban sajátítják el a jártasságokat (a leckét is kétszer olyan gyorsan készítik el), de más vámpírerőket még nem kapnak. Rendes ételt esznek, és kimehetnek a napfényre. Ebben a korban azonban már ihatnak plazmaszörpöt is a hűtőből, és kidőlhetnek a fokhagymától.

Tiniként már alhatnak a vámpírágyban.

Mikor egy tinédzser vámpír fiatal felnőtté válik, a körülötte lévő csillagok vörösek, nem színesek. Ekkor kapják meg minden képességüket, és a vágyat a plazma iránt.

Ha egy születetten vámpír simet kigyógyítunk, elveszti minden erejét, kivéve a jártasságok gyorsabb elsajátítását.

 

Egyéb információk

Idegen vámpírok mellett a normál simek "Vadásznak rá" negatív hangulatjelzőt kapnak, kivéve a "Bátor", vagy "Gonosz" személyiségjeggyel rendelkezőket.

Megharaphajták a Kaszást is, de ő nem fog átváltozni.

Ha egy vámpír háromszor alszik a Király Elátkozott Szarkofágjában, az egyik személyiségjegye kicserélődik gonoszra.

Ha egy olyan vámpír, aki egyben híresség is nyilvánosan megharap valakit, a paparazzi rájön, és pletykát indít el.  Ilyenkor a szokásos módon, a vámípr negatív hangulatjelet kap, és e Városházára kell mennie, vagy le kell fizetnie a paparazzit.

Ha a hangulatjelzőkezelő Gyógyítás interakciójával sikeresen eltűntetjük azt a hangulatjelet, ami az átalakulással jár, a sim azonnal vámpírrá változik.

A Sims2-ben a vámpíroknak nem volt tükörképük, most azonban látszanak a tükörben. Ennek oka, hogy a Sims2-es vámpírokat a klasszikus folklór alapján alkották meg, míg a Sims3-ban a vámpírok inkább modernek.

A legtöbb Bridgeportban élő vámpírnak (néhány kivétellel) fekete haja van, vörös melírral, és kedvenc színük a fekete.


Vámpírok a Természetfeletti erők kiegészítőben:

A kiegészítő meglétével a Leszáll az éj nélkül is lehetnek vámpírjaink a játékban. Már a Családkészítőben is létrehozhatjuk őket, és a nyakukon található vámpírfog nyomokat is testre szabhatjuk.

Egy alkímiával előállítható elixírrel, a Palackozott vámpírharapással is át tudjuk változtatni a simeket. Ilyenkor nincsenek denevérek az átváltozásnál, csak piros köd, majd a sim egyszer csak átalakul. Az Extra erős gyógyelixírrel pedig ki tudjuk kúrálni őket a vámpírlétből.



A Természetfeletti erők vámpírjai egy kicsit tovább lettek fejlesztve a korábbiakhoz képest. Más teremtményekkel ellentétben nekik nem fejlődnek rejtett képességeik, azonban van egy kifejezetten vámpírokhoz tartozó életcél: Átváltoztatni a várost.  

Új interakciókat is kapnak, és ezek egy külön "vámpír" menücsoporton belül jelennek meg. Közülük néhány (pl. "Beszélgessenek a plazma élvezetéről") csak két vámpír között jelenik meg.

Immunisakká válhatnak a napfényre. Az alkimisták készíthetnek Vámpírnaptejet, mellyel 12 óráig kimehetnek nappal, anélkül, hogy károsan hatna rájuk. Azonban ezalatt az idő alatt végig csillogni fognak.

A Halhatatlan életre szóló jutalommal örökké élhetnek, és soha többé nem bántja őket a napsugárzás. Mellékhatása azonban az örök csillogás.

 

A tippet Nana készítette.

 

My Sims Webáruház