Kína - Az elszánt ököl

Szeretem ezt a küldetést, mert nagyon összetett, és nem egy-két perces munka, míg az ember megoldja, hanem két simnap legalább kell hozzá. Mivel a harmadik vízumszintet elérte Simem, innentől kezdve nem vízumpontot kap, hanem ősi érméket azok helyett. Az átváltás a kettő közt nagy valószínűséggel: 1 VP 3 ősi érmét ér.

Tapasztalatom szerint nagyon hamar meg lehet szerezni a harmadik vízumszintet, főleg, ha kalandozó a Simed, és a kalandokhoz kapcsolódó életreszóló jutalmakat is választja. Itt a világjáró (alacsonyabb költségek) és a felkészült utazó (több ideig maradhat) jutalmakra gondoltam. Hármas (kínai) vízumszinttel így 18 napra 1950 simoleonért utazhat Simed Kínába. Ez a 18 nap pedig nagyon sok kalandhoz elég.

Kínában tanulhatod meg a híres sim-fu-t, aminek tökéletes elsajátításával van csak esélyed egy felbőszült múmia ellen. Gyakorlása közben harcművészeti jártasságpontokat szerzel, de kis mértékben javul Simed atlétikai jártassága is. Ez a küldetés a sim-fu-hoz kötődik.

1. feladat

A részletekért jelentkezz be, nálam Deng Wang-hoz, a különleges kereskedőhöz. A feladat elvégzése 45 ősi érmével (15 VP) gazdagította készleteimet, és javított Deng Wang-hoz fűződő kapcsolatomon.

2. feladat

A feladatod nagyon egyszerű, harcművészetet kell tanulnod. Elég hozzá az 1-es szintet megszerezni. 45 ősi érméért és Deng Wang kapcsolatjavulásért küzdesz.

Küldetésed szerint látogass el a Főnix Harcművészeti Akadémiára. Mivel Simem még járatlan a sim-fu-ban, egyelőre csak az edzőbábon gyakorolhat. Miután az 1-es szintet elérted, jelentkezz be újra!

3. feladat

Kalandomban Sima Zhi-hez kell ellátogatni, és vele megküzdeni. 45 ősi érmét és 10 ősi érmét kaptam azért, hogy Sima Zhi jól eltángálja Simemet.

Amikor ellenfeleddel találkozol, válaszd az "Öklözzön" lehetőséget. Figyeld nagyon a mérkőzést. A javaslatom a következő: először meghajlással köszöntik egymást, utána két menetet sim-fu-znak. Ezután újabb meghajlás következik. Ekkor vess véget a mérkőzésnek, parancstörléssel. Ezután válaszd újra az "Öklözzön" lehetőséget, majd az előbb leírtak alapján cselekedj. A mérkőzésnek azért kell véget vetni, mivel több órán keresztül képesek a Simek küzdeni egymással, ami azonban csak egy alkalomnak számít. Ha megszakítod, és újrakezded, az már két alkalom.

Ilyen értesítőt kapsz arról, hogy zajlottak le a menetek.

Amikor kétszer megmérkőztek a Simek, kapsz egy edzési jelentést, melyben utasítanak, hogy térj vissza megbízódhoz!

4. feladat

Meditáció

A két óra meditációért a Tudós kertjében 45 ősi érmét jelent. Meditálni csak 5-ös szintű harcművészet után lehetséges. Menj vissza az akadémiára (inkább ezt ajánlom, mert itt van zuhanyzó), vagy fedezd fel a Tudós kertjét, és az ott található edzőbábon, majd 2-es szint után, akár a deszkatörőn gyakorolj, míg a szükséges szintet el nem éred.

Miután az 5-ös szintet megszerezted, menj a Tudós kertjébe, és keress egy megfelelő helyet. Ezután kattints Simedre, és válaszd a "Meditáljon" opciót. Ezután két órán keresztül Simed magába szívja a csodálatos hangulatú kert minden energiáját.

Egy idő után Simed lebegni kezd! Két óra után újra jelentkezz be!

5. feladat

Qin Shan Hu írásai

A keresett írásokat az Elszánt Ököl menedékén találod meg.

Tekerj el oda, majd keresd meg a padlókapcsolót és lépj rá!

A padlókapcsolótól nem messze találod a lejáratot a sírba!

A szemközti ajtó mellett találod a kulcskőpanelt, oda kell majd a kapott kulcskövet beilleszteni. Az 1-es kupac ősi érméket rejt, a 2-es pedig egy fali lyukat, ami egy rejtekajtót nyit ki.

A rejtekajtó mögötti ládában két váza lapul.

A kulcskő behelyezése után haladj tovább előre! A teremben két mozgatható szobor van, valamint két ajtó. A szembe lévő nyitva van, a baloldali leláncolva. Az egyik szobor mögött fali lyuk található. Mozgasd el azt a szobrot, hogy hozzáférj!

A fali lyukban rejtett kapcsoló található, amely megjelenít két padlókapcsolót, ezekre mozgasd rá a szobrokat, és a leláncolt ajtó feltárul előtted.

Érdemes megnézni, mit rejt a szemben lévő ajtó is. A folyosóról 5 ajtó látható. Az ötödiket nem lehet kinyitni. Az első ajtó mögött ősi érmék, a második mögött váza, a harmadik mögött padlólyuk, a negyedik mögött pedig tál található. A padlólyukat vizsgáld meg, ekkor kinyílik az ötödik ajtó is. Amögött újabb padlólyuk található, abban újabb kapcsoló, mely a rejtekajtót nyitja. A rejtekajtó mögötti szobában 2 ősi érmekupac, a ládában 2 darab tál van.

Folytasd utadat az előbb még leláncolt ajtón át! Menj le a lépcsőn!

Miután a lépcsőn leérkeztél, a folyosó végén található ajtón lépj be! Három ajtót és egy merülőkutat találsz itt. Ez utóbbival egyelőre ne foglalkozz. Minden ajtó mellett egy-egy feliratot olvashatsz, ami sokat segít majd a szobák felfedezésében! Mindegy, milyen sorrendbe haladsz. Az írásokat a szemben lévő ajtó mögött találod. Ha nem akarod az egész sírt felfedezni, haladj arra tovább. Én balról jobbra haladok. A bal oldali ajtó mellett a következő felirat olvasható:

Lépj be a bal oldali ajtón!

A terem tele van tűzcsapdával, amelyek bizonyos időközönként gyulladnak ki. Mindhárom csapdán szépen lassan át lehet gyalogolni, ezután ezek hatástalanítódnak. Menj át a szemben lévő ajtón!

Az ajtó mögötti szobában lévő láda kínai törött vázát, valamint titkok kútjának töredékét tartalmazza. Ha tovább haladsz, merülőkutat találsz. Csobbanj egyet, és visszatérsz a háromajtós szobába!

A középső szoba melletti felirat:

Lépj be!

Rengeteg a rejtett csapda. Felhívom figyelmedet arra, hogy a Simek alulról vizsgálják a csapdákat! Sok csapdába simán belesétál emiatt, hiába utasítom, hogy vizsgálja meg. Ehelyett inkább haladj óvatosan a fal mellett, míg el nem éred a mozgatható szobrot.

A képen az összes rejtett csapda látható. A szobrot told magad előtt, így hatástalanítod az előtted lévő tűzcsapdát. Miután a szobrot a helyére tetted, a szemben lévő leláncolt ajtó szabaddá válik. Ha nem vizsgálgattál egy csapdát sem, vigyázva menj tovább! A csapdákról annyit, hogy egyik sem hatástalanítható, viszont a "Próbálj rajta átmenni" lehetőség működik, kivéve a bekarikázott csapdát! Menj be az ajtón!

A ládában Qin Shan Hu írásait, valamint ősi érméket találsz. Kitárult az összekötőajtó a merülőkúthoz, így azon keresztül is vissza tudsz jutni.

A harmadik ajtóhoz tartozó felirat

Fedezd fel az utolsó termet is!

A küldetés legbonyolultabb része. Pirossal jelöltem a tűzcsapdákat, sárgával pedig a fali lyukakban található kapcsolókat.

1-es kapcsoló a 2-es és 4-es csapdához,
2-es kapcsoló az 5-ös csapdához,
3-as kapcsoló az 1-es és 3-as csapdához,
4-es kapcsoló a 7-es és 8-as csapdához,
5-ös kapcsoló a 6-os csapdához,
6-os kapcsoló a 9-es csapdához tartozik.

A kékkel jelölt ajtóhoz a következő a kapcsolókat ilyen sorrendben kell használni: 1, 2, 3, 1, 4, 5, 6, 4.

Az ajtó mögötti ládában ősi érmekupac és egyszerű szarkofágtöredék található. A teremből a merülőkúthoz is könnyedén el tudsz jutni. Akár arra is visszamehetsz.

Simed így teljesítette az Elszánt ököl menedéke című kalandot!

Szállítsd le Qin Shan Hu írásait!

 

A tippet és a képeket Teteci készítette

Kína - Az első császár sírja

Alig maradt már olyan hely Shang Simlában, ahol még nem jártunk eddig. A Cseréphadsereg egy ezek közül. Nem egy nagy sírról van szó, de az ide-oda cikázások miatt egy elég hosszú kalandra számíts.

A sír felfedezése során múmiákkal találkozhatsz, erre külön felhívnám figyelmedet!

Díjazáshoz megjegyzés: Simem harmadik vízumszinten van, így már vízumpontokat nem kap. Helyettük ősi érmével jutalmazzák. A díjazáskor ezért kap kétszer ősi érméket.

1. feladat

Segíts az idős nagypapán, vigyél el neki három ősi ereklyét, jutalmad 45 ősi érme, simoleonok és 25 ősi érme lesz.

2. feladat

Ebben a feladatban meg kell győznöd egy Simet, adja vissza a kölcsönvett ereklyét. Beszélgetéssel kerülj hozzá közelebb, s jutalmul 45 ősi érmét kapsz.

3. feladat

Beszélgetésetekből a Sim hamar rájött, miért is kerested fel. Elszégyellte magát, és megkér téged arra, hogy vidd vissza az ereklyét. Ez 45 ősi érmét, simoleonokat és 25 ősi érmét jelent számodra.

4. feladat

Az őrök leszármazottai

Megkapod az Első Császár kulcskövét, ennek segítségével feltérképezheted az Első Császár sírboltját. Fáradozásod jutalma 45 ősi érme.

Látogass el a Cseréphadsereghez, melynek lábánál megtalálod a sírhoz vezető lejáratot.

Miután a lépcsőn lementél, illeszd be a kapott kulcskövet a panelbe, ezután a jelölt helyen előtűnik egy újabb lépcső.

A lépcsőn már csak le kell menned. A felderítés ennyiből állt. Ezután menj vissza, és számolj be tapasztalataidról.

5. feladat

Mondass imát a kulcskőre, hogy később használhassad, ezért 45 ősi érmét és simoleonokat kapsz. Ehhez nem kell barátkoznod a Simmel, egyszerűen csak válaszd a megfelelő interakciót. Ezután vidd vissza a kulcskövet, hogy megkaphasd a jutalmadat és a következő feladatodat.

6. feladat

Az első császár titkos kamrái

Újra menj vissza a Cseréphadsereghez, keresd meg az ősi dárdát, fáradozásod jutalma 105 ősi érme, 2000 simoleon és 500 ősi érme.

Az előbb már jártál itt, csak aztán vissza kellett menned. Most vizsgáld meg jól ezt a termet. T1 és T2 tüskecsapdákat rejtenek, ezek a legveszélyesebbek az összes csapdafajta közül. Ha tüskecsapdába kerülsz, 30 simpercig eszméletlen leszel. Vigyázva kerüld ki őket, és a mozgatható szobrot told rá az előtte lévő padlókapcsolóra. Ekkor a bal oldali nyíl helyén egy rejtett lépcső bukkan fel. A L1 láda ősi érmekupacot, az L2 aranyrudat, ingametszés lapis lazulit rejt. Menj le a lépcsőn, a csapdákra továbbra is vigyázz!

A lépcsőn leérve, a teremben két padlókapcsolót találsz. A sárga a sárgával jelzett, míg a piros a pirossal jelzett rejtett lépcsőhöz tartozik. A padlókapcsolókra állj rá, így láthatóvá válnak a számodra!

A sárga lépcsőn feljőve a sárgával jelzett padlókapcsolóra bukkansz, ezzel a sárga tüskecsapdákat, míg a pirosból feljőve és a pirossal jelölt kapcsolóra rálépve a piros tüskecsapdákat tudod hatástalanítani. Ha nem akarsz ezzel "szenvedni", akkor akár magad is hatástalaníthatod őket, de ezzel vigyázz, mert az én Simem úgy vizsgálta meg a csapdákat, hogy szépen belesétált. Elég hosszú ideig tart a négy csapda hatástalanítása, a lépcsős megoldás szerintem sokkal gyorsabb és biztonságosabb is.

A csapdák hatástalanítását akár ki is hagyhatod, és haladhatsz tovább előre. A kapott kulcskövet illeszd be a panelbe!

A ládát kinyitva a pirossal jelzett helyeken két rejtekajtó tárul fel. A ládában egyébként szárított ételt találtam. A kékkel jelzett panelhez az Első Császár Legbelső Kamrájának kulcsa szükséges. Ezzel egyelőre nem rendelkezel.

Bár a bal oldal veszélyesebbnek tűnik, ha ügyes vagy, nem lesz vele semmi gond.

Sose térj le a kijelölt útról, ugyanis a terem tele van rejtett tüskecsapdával! Ügyesen sétálj oda a ládához, abban egy csillagkulcskövet találsz. Aztán az úton végig haladva menj a mozgatható szoborhoz, és azt ügyesen told el a jelzett helyre! Figyelj oda, hogy a Simed mindig az úton maradjon!

Miután a szobor a helyére kerül, az összes, a teremben lévő csapda hatástalanítódik, és egy rejtett lépcső is feltűnik. Ezen menj le!

Helyezd a csillagkulcskövet a helyére!

A ládákhoz a nagy szikla összetörésével tudsz eljutni. Ehhez szükséged van Pangu fejszéjére. A ládákban: L1 - pénzeszsák, L2 - Kínai Futya, Veszélyes lények gyűjtemény, L3 - ősi érmekupac rejlik.

Derítsd fel végül a merülőkutat!

Ebben a teremben bukkansz fel. Most tennék egy pici kitérőt, majd utána visszatérek erre a képre.

Mindig javaslom, hogy olvasd el a feliratokat, most főleg fontos szavakat rejt! A felirat szerint "az igazak útja jádéval van kirakva...". Ezzel arra utalnak, hogy a zöld (jádezöld) szarkofágot érdemes kinyitni.

Most lássuk, mi található a szarkofágokban:

1 és 5 múmiát rejt!!! Ne aggódj, csak akkor jönnek elő, ha belenézel szarkofágjukba. 2-ban ősi érméket találtam, míg a 4-ben szárított ételt. A 6. szarkofágtöredéket rejtett. A harmadik....,

a jádezöld szarkofág rejti az Első Császár legbelső kamrájának kulcsát.

Térj vissza a kiindulópontra. Az előbb talált kulcsot, ha akarod, a helyére illesztheted, de nem szükséges, arra úgysem tudsz egyelőre továbbmenni. Haladj a nyíl irányába!

Mielőtt tovább haladnál, érdemes menteni! Eddig még sosem javasoltam ilyet, mindjárt meglátod, miért tettem most mégis kivételt!

Kevés olyan szobával találkoztam eddig, aminek az értelmét nem láttam. Nos, ez közéjük tartozik. Amikor ide belépsz, a lépcsőt még nem látod. Haladj azon az úton végig, ahol a lépcső a későbbiekben lesz. Ne térj le róla, mivel a terem szemmel láthatóan tele van, egyelőre még láthatatlan tüskecsapdákkal!

A fali lyukat kutasd át! Ekkor láthatóvá válnak a csapdák és a lépcső is. Elvileg a fali lyukban elrejtett kapcsoló inaktiválja a csapdákat, nálam nem így történt! A tüskecsapdák csak kis ideig láthatóak számodra. Abban a helyzetben, ahol most állsz, nincs hatástalanítható csapda. Kénytelen vagy feláldozni Simedet. Mikor láthatatlanná válnak a csapdák, uccu neki! Jobbra indulj el, a padlócsapda irányába. A fali csapda rögtön aktiválódik, Simed tele lesz tüskékkel. Addig rohangál fel-alá, míg talál egy olyan helyet, ahol eszméletét vesztheti. Ez a hely általában a két fali csapda között van. Miután fél órára kidőlt Simed, a megjelölt fali csapda már hatástalanítható, így a lépcsőn haladhatsz tovább!

1. megjegyzés: Ha balra indulnál el, akkor a padló- és a fali csapdánál dől le Simed, ezek egyike sem hatástalanítható, így újabb "feláldozás" következik.

2. megjegyzés: A teremben lévő csapdaproblémát több tucatszor próbáltam megoldani. Volt, amikor Simem a teremből kiszaladt, és ott ájult el, de ez nagyon ritkán fordult elő. Volt olyan, hogy visszatért a fali lyukhoz, és ott sikítozott. Nagyon sok idő ment el ezzel. Tapasztalatom szerint a legegyszerűbb a javasolt irány. Menteni azért ajánlatos a szoba belépése előtt, mert ha rosszul sül el a menekülés, újra tudod kezdeni, és nem kell órákat vesződni egy teremmel.

Ahogy a lépcsőn leérsz, a teremben két színes ajtó és egy újabb felirat fogad. Ez a felirat is a jáde színt javasolja neked, így a zöld ajtón lépj be a következő terembe. Ezzel hatástalanítottad a 3 falit és a padlócsapdát. A padlókapcsoló a harmadik (kulcsköves) szobában lévő lépcsőt aktiválja. Haladj tovább, menj fel a lépcsőn!

A szobácskában egy padlókapcsolót találsz, mely egy rejtekajtót nyit. Ez a tüskecsapdás terembe vezet. Innen menj vissza a kiindulóponthoz.

Ha az előbb nem tetted meg, most illeszd a jádezöld szarkofágban talált kulcsot a panelbe. Menj be a szobába, ott találsz majd egy lépcsőt. Ezt aktiváltad az előbb a padlókapcsolóval. Menj le a lépcsőn!

Ezzel felfedezted a teljes sírt, ám a küldetésed még nem ért véget, meg kell találnod a dárdát is!

Folytasd utad a padlókapcsoló felé. Mikor rálépsz, előtte feltűnik egy lépcső, mely a dárdát rejtő terembe vezet.

Ebben a teremben sok fontos kincsre bukkansz. A szarkofágban titkok kútjának egy darabját találod. Az első láda a Kínai Baroo vándorló tigrisét - Zodiákus állatok gyűjteménye, a második láda Az első császár sírjának szimbólumát - Kínai sír gyűjtemény, míg a harmadik a Sárkánylándzsát, valamint egy smaragdmetszés fényességes ékkövet tartalmazza.

Vidd vissza a Sárkánylándzsát jogos tulajdonosának!

 

A tippet és a képeket Teteci készítette

Kína - Dong Huo kincseskamrája

Az előző kalandokhoz képest ez egy nagyon összetett kihívás. A múmiaveszélyre szeretnélek téged figyelmeztetni, mielőtt belekezdesz a játékba. Bár én nem találkoztam a kihívás során eggyel sem, mégis, hivatalos források szerint valószínűsíthető, hogy a felfedezésre váró helyek közül az egyikben múmiát találhatsz.

1. feladat

Amikor elolvasod a hirdetőtáblán a küldetést, és úgy gondolod, hogy elvállalod, természetesen először meg kell tudnod a részleteket. Tekerj hát el megbízódhoz, és tudakold meg, mit is kell majd csinálnod. Ezen feladat elvégzéséért 15 Vízumpont a jutalmad.

2. feladat

Körtefalvi Sau Hing átnyújtja neked a nemrég megtalált, de nehezen olvasható feljegyzést, mely hatalmas, elrejtett kincsről szól. Ahhoz, hogy a kincs pontos helyét megtudd, fel kell keresned a helyi különleges kereskedőt, aki segít a feljegyzés elolvasásában. A feladat elvégzéséért szintén 15 Vízumpont a jutalmad.

Miután a kereskedővel összehaverkodtatok (barát szint nem szükséges, de jónéhány interakcióra szükséged lesz, mire elolvassa), a térképen bejelöli neked, hogy a Dong Huo kincsének rejtekhelyéhez szükséges kulcsot hol találod.

3. feladat

Piaci barlangok kaland

A kulcshoz a helyi piacra kell menned. Az épületek mögött találsz majd egy padlóba rejtett kapcsolót, ami majd egy közeli titkos lejáratot nyit meg.

Egy egyiptomi küldetésben megtanultam, hogy ajánlatos a sírokat meggyászolni. Tégy itt is hasonlóan. A jobboldali síremlék meggyászolása egy rejtekajtó kinyitását (egyébként megvizsgálható, de így gyorsabb), míg a baloldali egy pénzeszsákot rejtő padlókapcsolót eredményez. A szarkofág tüzetesebb átnézésével egy másik rejtekajtó is kinyílik.

Először a jobboldali (lila rejtekajtó) termet kutasd át. A ládában a Kinai Nebu vázáját találod meg.

A baloldali (sárga) terem már többet nyújt. Szedd össze az ősi érméket, majd mártózz meg a merülőkútban. A kút alján egy váza, valamint egy rejtett kapcsoló lesz. Ezt aktiválva kinyílik a rejtekajtó, és tovább tudsz haladni.

Itt nincs mit tenni, haladj lefelé a lépcsőn.

Félúton lesz egy kis pihenő, ahol újabb ősi érmekupacot találsz.

Ennek a teremnek a leírása elég bonyolult lesz. Sárga jellel boltíves ajtók vannak jelölve, ezekkel nincs gond, arra lehet menni probléma nélkül. A piros fali- illetve padlónyílást jelent, míg a kék rejtekajtót.

A fali lyuk egy csomó szkarabeuszt és egy jó minőségű ételt rejt. Persze, csak annyit, amennyit a bogarak meghagytak belőle. Finom lesz!

A padlókapcsoló már izgalmasabb. Újabb rejtekajtót tárul fel Simed szeme előtt. A teremben lévő ládában egy kínai törött tálat és a titkok kútjának töredékét tudod zsebre tenni. A teremből egy újabb terembe lehet átmenni. A kettőt egy boltíves ajtó választja el egymástól.

Tovább haladva egy ősi érmékkel teli szobába jutunk. Itt nem kell gyászolnod, nem vezet eredményre.

Mivel az előző szobából már nem lehetett továbbmenni, térj vissza az eredeti, nagy teremhez. A fali- és a padlólyukat már megvizsgáltad, most nézzd meg, mi van a rejtekajtó mögött. Kimondottan nehéz, és sokáig tart kinyitni. A teremben lévő láda két pénzeszsákot rejt.

Az eredeti térképen csillaggal jelölt boltíven haladj tovább. A boltív melletti törmelékkupac ősi érméket rejt, de volt, hogy megkövesedett görögdinnyét találtam alatta. A három, pirossal jelölt sziklát csak Pangu fejszéjével lehet eltávolítani. Mivel ez még nem áll rendelkezésedre, így az alatta rejlő kincsekért majd később kell visszajönni. Vajszínű karikával újabb kincset jelöltem. Vázát és titkok kútja töredékét is találtam már ott. Haladjunk tovább a jobb felső sarokban lévő pici hatszögletű terembe.

Most már ezt látod. Ha a hatszögletű szobából továbbmész előre, egy hosszúkás terembe lépsz. A terem jobb oldalán, két szobor között találsz egy ládát, amelyben pénzeszsák és higanyampulla van. A teremből két szoba nyílik.

Az első szobában a murvakupac alatt pénzeszsák rejlik.

A második szobában csak ősi érmekupacot találsz.

Mivel a hosszúkás teremből már nem tudod utad folytatni, ezért térj vissza a hatszögletű szobába. Onnan dél felé vezet egy boltíves ajtó egy merülőkutas terembe. Csobbanj egyet!

Miután átúsztál az alagúton, egy rejtett szobában találod magad.

A termet közelebbről megvizsgálva, egy fogaskerekes padlólapot látsz Tolj rá egy szobrot, ezzel kinyitva egy, most még nem látható rejtekajtót. Mozgasd el a szobrokat a boltíves ajtó elől, hogy továbbmehess.

Itt már látszik, melyik ajtó nyílt ki. A teremben van még egy padlónyílás, melyben szárított étel rejtőzik. .

A rejtekajtó mögötti terem egy félhold kulcskövet rejt. A másik szobában murvakupac alatt ősi érméket találsz. Ebből a szobából tovább lehet haladni, és kijutsz arra a folyosóra, amit még eddig nem fedeztél fel. (mj: A küldetés elején a csillagos úton mentél tovább, nem a másik, boltíves ajtón. Ha akkor rögtön erre mész, a mozgatható szobrok eltorlaszolják az utadat, és nem tudod kinyitni a félhold kulcskövet rejtő ajtót)

Már ekkora területet bejártál. A Simem feletti kupac rengeteg ősi érmét rejt. A bejelölt helyen pedig rejtett gőzcsapda található. Vizsgáld meg, hatástalanítsd vagy csak próbálj átmenni rajta. Nem nehéz.

Simem a hatástalanítás mellett döntött. Tovább haladva egy zárt ajtóhoz jutsz. Az ajtó mellett ott látható panelbe helyezd be a nemrég talált félhold alakú kulcskövet.

A terem közepén már láthatod is a kaland végét jelző csillogó ládát, amely Dong Huo kincseit tartalmaző sír bejáratának a kulcsát rejti. De ne szaladjunk még ennyire előre. Előbb vizsgáld meg a rejtekajtót.

A rejtekajtó mögötti szobában egy csomó ősi érmét találsz, valamint csiszolt lapis lazulit, csiszolt jadet. A ládában a Kínai a piaci barlangok szimbolúma és egy pénzeszsák lapul.

Gyászold meg a fenti két síremléket. Ez egy-egy padlólyukat jelenít meg. A baloldaliban egy betolható szobor töredéke, a jobboldaliban egy csiszolt jade van. Az első ládában pedig 2 váza/sárkányszobor, a másodikban 3 ősi érmekupac. Ezután nyisd ki a csillogó ládát, amely a Dong Huo kulcskövet, egy ősi érmekupacot és egy pénzeszsákot foglal magába.

Szállítsd le a kulcskövet. A küldetés teljesítéséért 15 Vízumpont, 10 ősi érme jár, valamint javul a viszonyod a különleges kereskedővel.

4. feladat

Egy helyi kereskedővel (nálam az ételárus volt) kell jó ismerettséget kötnöd. Nem kell, hogy barátok legyetek, de a "csík" kb. egyharmadáig el kell jutni ahhoz, hogy együttműködjön. Miután ez megtörtént, térj vissza a különleges kereskedőhöz, aki 15 Vízumponttal jutalmazza munkádat.

5. feladat

Dong Huo kincseskamrája

A következő feladatod, hogy ellátogatsz újra a Shang Simla piacra.

Ott keresd meg a lábnyomos padlólapot, állj rá, és megjelenik egy titkos lépcső.

Ebbe a terembe jutsz le. A szemben lévő ajtón nyugodtan haladhatsz tovább, de itt van egy rejtekajtó, amit érdemes megnézni közelebbről.

Pénzeszsákot, ősi érmét és jadet/vázát találhatsz ott.

Menj be az ajtón, majd a termen csak haladj át.

A terem végén találsz egy csillogó panelt. Ide kell betenned a Dung Huo kulcskövet.

Menj le a lépcsőn!

A szobrok egy rejtett gőzcsapdát vesznek körül. Miután felfedezted, nem kell vele bajlódni. A szobrok és a csapda között ugyanis el lehet simán menni.

Miután beléptél az ajtón, ez a látvány tárul eléd. Nyelj egy hatalmasat, aztán vágj bele! Ez a legösszetettebb szoba, amivel eddig csak dolgod volt. Most is haladj sorban.

Előtted két tüskecsapda van. Miután ezeket hatástalanítottad, fordítsd figyelmed az első szobára. Van egy ajtó is, amin keresztül meg lehet közelíteni (nyillal jelölve), de javaslom, hogy ne ott menj be. A szoba mögött találsz egy padlókapcsolót, erre állj rá.

Ez kinyitja az előtted lévő rejtekajtót, és hatástalanítja az 1-es szobában lévő csapdát. Ebben a teremben megpihenhetsz, ha elfáradsz, nem kell a sátorban aludnod. A jelölt helyen egy félhold kulcskövet is találsz. Ennek a későbbiekben kulcsfontosságú szerepe lesz.

Az 1-es szoba ajtajával szemben tudsz bemenni a 2-es terembe. Itt egy csomó üveg nektár van, az ajtóval szemben pedig egy rejtekajtó.

Tovább haladva egy merülőkutat és sok-sok piát találsz. Kérek mindenkit, ne csiccsentsen be, mert még sok munka van hátra! A merülőkút tartalmazza a második félhold kulcskövet.

Miután a borospincéből kiténfereg Simed, remélhetőleg észreveszi a rejtett elektromos csapdát. Ha nem, akkor nemcsak a piától lesz kiütve néhány óráig. A csapda hatástalanítható, mögötte ősi érméhez jutsz.

Miután már két szobát is átnéztünk, vessünk egy pillantást a kettes és a hármas szoba közötti folyosóra. Sárgával jelöltem a rejtett tüskecsapdákat. A szobrok előtt lévő kettővel ne foglalkozz, de a másik hármat kénytelen vagy felfedezni és hatástalanítani. A padlóba épített lyukkal a látható és a mellette lévő láthatatlan csapdát hatástalanítod. A sarokban, az asztalkán egy szarkofágtöredék van, míg a másik, szintén pirossal jelzett helyen egy falon lévő lyuk. Ha ezt tüzetesen megvizsgálod, hatástalanítod a szobrok előtti csapdákat. A kékkel jelölt helyen tudsz bemenni a 3. szobába.

A harmadik szoba bejárata.

Ez aztán a kincsesbánya. Rengeteg kincset rejt a szoba. Itt találod a Zöld sárkányt (Zodiákus állatok gyüjtemény) és a Császárnő vázáját (Kínai váza gyüjtemény) is. A jelölt ponton nem hatástalanítható gőzcsapda van elrejtve. Miután felfedezted, ezzel ne is foglalkozz, hiszen Simed ettől kezdve kikerüli. Mindenképpen vedd magadhoz a félhold kulcskövet!

Már csak egy szoba van hátra. A négyes szobához vezető út, hát nem jóindulattal van kikövezve, az egyszer biztos. Először is két fali csapdával találkozol. Az utánuk lévő padlólyukba rejtett kapcsolóval lehet őket deaktiválni. Miután az egyiket deaktiváltad, a másikkal így már nem kell bajlódnod, azt elintézheted a kapcsolóval. További rejtett csapdákat is bejelöltem. Az elsőt újra neked kell hatástalanítani, aztán sétálj oda a fali lyukhoz, és hatástalanítsd az egymás mellett lévőeket. Az utolsó csapda is láthatóvá válik. Ezt szintén hatástalanítsd. Haladj tovább. Bejelöltem a képen a két rejtett ajtót. Először a felsővel foglalkozz. Ez rejtheti a Múmiát.

A terem végében lévő kupacot távolítsd el, az alatt egy pénzeszsákot és Dung Huo küldetés szobrát (kínai sírgyűjtemény egy darabja) találod. A másik kupac alatt lévő szarkofágban lehet a múmia. Rajtad áll, hogy megkockáztatod-e. Hozzá kell tennem, többször is teljesítettem már ezt a küldetést, és múmiával még nem találkoztam. Ha eltávolítod a kupacot és megvizsgálod a szarkofágot, szárított ételt jó esetben találsz benne.

A negyedik terem is tele van kincsekkel. Azért nem a "rendes" ajtón küldtelek be, mert akkor nem tudtál volna továbblépni. Így viszont egy csomó lehetőséged van. Az első ládában szarkofágtöredék, a másodikban kínai váza és ősi érme, a harmadikban egy kínai törött váza és pénzeszsák is a tiéd lehet. Ezután állj rá a padlókapcsolóra, amivel egy titkos terem ajtaja nyílik meg előtted.

Menj be a pici szobába, itt lesz a negyedik félhold kulcskő.

Miután az összes szobát átnézted, fordítsd figyelmedet a legnagyobb problémára. Hát igen, ezen a folyosón végig kell menni. De hogyan?

Ide lesz szükséged a kulcskövekre. Egyenként illeszd be őket a panelbe, majd lépj rá az előbukkanó padlólapokra.

Haladj tovább, most már biztonságos. Az út közepén újabb akadályba ütközöl. A kalandod folytatásában egy zárt ajtó gátol.

Ha tüzetesebben megnézed a folyosó végén lévő szobrokat, akkor meglátod a piros mögötti padlókapcsolót. Fogaskerekes, tehát szobrot kell rátolni. Mozgasd őket úgy, hogy az egyik erre a kapcsolóra kerüljön. Ekkor eltűnik a lánc az ajtóról.

Egy nagy terem tárul fel szemeid előtt, sok pici szobával. Az elsőben a láda aranyrudakat és egy márkimetszéses lapis lazulit rejt. A másodikban találod a Dong Huo által elrabolt családi kincset, valamint egy pénzeszsákot. A harmadik ősi érmékkel van tele. A negyedikben váza, törött tál és csiszolt jáde van. Az ötödikben a láda a király szarkofágjának töredékét és egy kínai tálat rejti. A hatodik pénzeszsákokban dúskál. A trón mögött kapcsolóval titkos ajtó tárul fel előtted.

A titkos ajtón belépve egy sötét terembe érsz. A nagy kupacot érdemes eltávolítani, hisz egy újabb gyüjteménydarabot, a Sárkány vázáját kotorhatod ki alóla. Használd a lépcsőt, hogy hamarabb a felszínre érj, majd szállítsd le a családi kincset, és meglesz a jutalmad!

 

A tippet és a képeket Teteci készítette

Kína - Az elveszett hadsereg termei

Ez - tapasztalatom szerint - az első kaland, amit Kínában kapsz. Két részből áll. Egy helybéli lakos, jelen esetben Zhan Su kéri kalandvágyó Simed segítségét.

1. feladat

Ahhoz, hogy a részleteket megtudd, fel kell, hogy keresd a megbízódat. Ezen feladat elvégzéséért 10 Vízumpont a jutalmad. Zhan Su arra kér, hogy egy közeli sírboltban lévő ősi ereklyét hozd el neki. Ad egy kulcsot is, hogy be tudjál menni.

2. feladat

Keresd meg a Tiltott Palotában az Elveszett Hadsereg termeit, a sírboltot, majd azon belül az ősi ereklyét. Utána vidd ezt el a megbízódnak.

Mikor a palotába belépsz, ez a látvány tárul eléd. Látod azt a padlólapot, amin két lábnyom található? Ha egy teremben ilyet látsz, Simed álljon rá.

Ha a padlólapra rákattintasz, ez az opció elő is tűnik.

Hősöd toporzékol kettőt-hármat, de ugrálása meghozza a várt eredményt, hisz néhány pillanat múlva előtűnik a sírboltba vezető lépcső.

A lépcsőn lemenni egyszerű, csak kattints rá, és válaszd az egyetlen, használja a lépcsőket lehetőséget.

Jelen esetben a kaland megkezdéséhez a nálad lévő kulcskövet a helyére kell tenned, könnyen felismerhető ez a csillogásáról. Ha közelebbről megnézed a teremben lévő ajtót, egyelőre nem tudsz belépni rajta.

A kulcskövet egy, kulcskő beillesztése paranccsal teheted a helyére.

Miután a kulcskő a helyére került, már a mellette lévő ajtó is nyitva áll kalandorod előtt. A lépjen be az ajtón opcióval Simed egy másik teremben találja magát.

Ez a szoba végre egy kis kihívást is tartogat számodra. A szemben lévő ajtó zárva van, de mivel úticélunk valószínűleg arra van, ezért valahogyan ki kell nyitnunk azt. A jobbra lévő érmekupacot tegyük zsebre egy gyűjtse be opcióval. Balra látható egy szobor. A szobrok nagy része mozgatható, ez is ilyen. A szoba közepén található egy eddig még ismeretlen jelű padlólap (fogaskerék). Ha egy teremben ilyet látsz, oda egy szobrot kell húznia-tolnia Simednek.

A szoborra kattintva négy opció közül választhatsz. Azt, hogy ezek közül melyik az, amelyik elérhető (sötétkék), és melyik az, amelyik nem (szürke) két dolog befolyásolja. Az egyik, hogy a szobor melyik oldalára kattintottál. A másik a környezet. Ezt gyorsan elmagyarázom. Ha a szobornak olyan oldalára kattintasz, amelyikhez nem fér oda a Simed, akkor egy narancssárga pötty jelenik ott meg. Ha olyan helyre kattintasz - mint jelen esetben is -, ahol Simed tolni nem tudja a szobrot (mivel akadályoztatva van, ott a fal!!), csak húzni, akkor a tolja és a tolja messzire opciók nem elérhetőek. Mit is jelent az, hogy messzire? A Simed nem egyenként, hanem addig tolja vagy húzza a szobrot, amíg akadályba nem ütközik vagy egy padlóaktiválóhoz nem ér (fogaskerék).

És akkor Simed nekigyűrkőzik... Mivel több padlólapon keresztül kell húznia a szobrot, én a húzza messzire opciót választottam.

Simünk ügyes volt, az ajtó kinyílt. Ha megnézitek, a szobor nem teljesen fedi a padlólapot, de ez nem gond.

Az ajtón belépve, a szoba túlsó végén egy újabb zárt ajtó fogad. A terem közepén viszont már ismerős jelet lát Simünk.

Jól gondoltad. Fogaskerekes padlólapra szobrot tolunk. Ez a mozdulat viszont nem az ajtót nyitotta ki, hanem egy másik, már ismert padlókapcsolót aktivizált.

A lábnyomos padlókapcsolóra Simednek kell ráállnia. Mikor ennek eleget tesz, az ajtó máris kinyílik, így a kalandunk tovább folytatódhat.

Óóó. Elektromos csapda. Leggyakrabban a későbbiekben két módon fogsz egy csapdát hatástalanítani: manuálisan vagy kapcsoló segítségével.A maunális módszernél a Sim odamegy a csapdához, elkezdi babrálgatni. Ha járatlan az ezermesterség terám, elsőre elképzelhető, hogy nem jár majd sikerrel. Mviel kapcsoló nincs a közelben, és a szobroktól Simünk sem fér oda, egy ritkán használatos hatástalanítást kell alkalmazni. Toljunk rá egy mozgatható szobrot.

Simünk ezért gyorsan megragad egyet, maga előtt tolva hatástalanítja a csapdát, és folytatja útját. Illetve csak folytatná... Az ajtó zárva, a sarokban egy hatalmas kőkupac. Egyéb ötlet híján, távolítsuk el a kőhalmot.

Ez az. Találtunk egy padlókapcsolót. Simünk lépjen rá nyugodtan.

Az ajtó még mindig nem nyílt ki. Viszont előbújt egy falba épített kapcsoló, valamint kinyílt a Simünk mögötti rejtekajtó is. Ilyenkor két választásod van, vagy bemész a rejtekajtón, és arra folytatod utad, hogy kipróbálod a kapcsolót.

Én ez esetben a rejtekajtót választottam. A teremben egy csomó szobrot és piros ládikákat láthatunk. Kínában ezek a szép ládák rejtik a különleges, értékes tárgyakat, de találunk itt ősi érmét is. Érdemes tehát őket kinyitni. Ehhez Simednek nincs más dolga, mint a mozgatható szobrokat az útból eltolja. Az elsőben két, jó minőségű, szárított élelmiszert találtam, a másodikban ősi érmekupacot, a harmadikban pedig egy kristálygömbmetszéses Lapis Lazuli követ.

Mivel ebben a szobában más teendőnk nincsen, továbbmenni nem tudunk, térjünk vissza a falba rejtett kapcsolóhoz. Miután ezt megvizsgáltuk, az eddig zárva lévő ajtó kinyílik, és egy új terembe vezeti Simünket.

Ebben a teremben egy, eddig még nem látott merülőkutat találunk. Az ajtón továbbmenni most sem tudunk, mivel ide egy csillag alakú kulcskő kell.

A merülőkutaknál két választási lehetőségünk van. Megmártózunk benne vagy felderítjük. Az előbbit akkor használjuk általában, ha egy tűzcsapdában Simünk megégett vagy ha így akarunk hatástalanítani egy tűzcsapdát. Mivel itt ezek közül egyik sem áll fenn, válasszuk a felderítést.

A merülőkutak felderítésével aktiválhatunk kapcsolókat, találhatunk például kulcsköveket, illetve átúszhatunk az alján lévő alagúton, hogy aztán egy másik merülőkútnál bukkanjunk fel. Tegyük itt is ezt.

Simünk egy rejtett szobában találja magát, ahol egy ládikót fedez fel. Ezt kinyitva megtalálja benne a továbbmenéshez szükséges csillag alakú kulcskövet.

A merülőkutat használva visszajuthatunk az ajtóhoz. A kulcskövet a helyére illesztve haladhatunk tovább.

Elérkeztünk küldetésünk végére. Ezt hanghatással is jelzik. A küldetés végét, az elejéhez hasonlóan, csillogás veszi körül. Az ősi ereklye, amit a megbízónk keres, az első, csillogó ládikában van. A második a Kínai sír sírgyűjtemény egy darabját tartalmazza, a harmadikban pedig ősi érmekupacokat találunk. A padlókapcsolóra ráállva kinyílik egy rejtekajtó, így gyorsabban kijuthatunk eme nyomasztó helyről..

A kaland útvonala így néz ki.

A kalandok során a falakon sokszor találunk különböző feliratokat, amelyek történeteket mesélnek el, vagy némi (nem a feladatokhoz tartozó) segítséget is adnak ahhoz, hogy könnyebben teljesíthesd a kitűzött célokat.

Az egész küldetésnek akkor van vége, ha az ereklyét a megbízódnak leszállítod.

Miután odaadtad az ereklyét, megkapod érte a fizetséget is. Simem ebben az esetben vízumpontokat, ősi érmét és simoleont is kapott.

A tippet és a képeket Teteci készítette

Kína - A Tudós vízlakói

Ez a küldetés többféleképpen is kinézhet. Mindenképpen egy bizonyos számú koi-t kell leszállítanod. Négyféle koi létezik: Doitsu koi, Kawarimono koi, Ochiba koi és Tanchu koi. Ha a küldetések elején jársz, akkor nagy valószínűséggel mind a négyet ki kell horgásznod, ha már a végén, mint én, akkor csak egy-egy fajtát.

Tapasztalatom szerint, ami 100! küldetéskeresést jelent, ha már a sírfeltárós küldetésekkel végeztél, és addig még nem jött elő, akkor már csak egy kis segítséggel van lehetőséged, hogy ezt a feladatot is megkaphasd. Simedet küldd pecázni, majd meg se állj a horgászat második szintjéig. Utána már megjelenik ez a küldetés is.

A következőkben szeretném megmutatni, hogy melyik halat hol, és mivel tudod legkönnyebben kifogni.

Koi típus
Szint
Hely
Doitsu koi
0
világoskék
Kawarimono koi
3
sárga
Ochiba koi
5
világoskék
Tancho koi
7
sárga, világoskék

A halak több helyen is kifoghatók, például Tiltott Város körüli tóban. A színekkel jelzett helyekről a táblázatból az is kiderül, hol, melyikre bukkanhatsz.

Mindig a fehér halacskás halmot keresd! Annak hiányában ugyanis koi nélkül maradsz... Ez igaz az összes pecázó helyre Kínában!

Egy összefoglaló táblázat arról, melyik koi, mit szeret.

 

mj: Simem 3-as vízumszinttel rendelkezik Kínában, ezért vízumpontokat nem kap, helyettük ősi érme a jutalom.

 

A tippet és a képeket Teteci készítette

 

Kína - Jádekereslet

Ez a feladat is a minikalandok közé sorolható.

Szállítsd le a jádeköveket. Ha nincs a birtokodban a kívánt mennyiség, válts térképnézetre, és keresgélj!

 

mj: Simem 3-as vízumszinttel rendelkezik Kínában, ezért vízumpontokat nem kap, helyettük ősi érme a jutalom.

A tippet és a képeket Teteci készítette

Kína - Egy síremlék karbantartása

Ez a feladat a síremlék készítése küldetés rövidített változata, folytatása.

Miután a síremléket elkészítetted, nem árt karbantartani azt. Szállítsd le a kért fémeket.

Mj: nem mindig ugyanazokat a fémeket kéri!

 

mj: Simem 3-as vízumszinttel rendelkezik Kínában, ezért vízumpontokat nem kap, helyettük ősi érme a jutalom.

A tippet és a képeket Teteci készítette

1. oldal / 7

My Sims Webáruház