Akrobata

A Vár a színpad kiegészítővel lehetőség nyílik arra, hogy simed akrobataként lépjen a világot jelentő deszkákra. Természetesen az új szakmához új életcél is jár, mégpedig az Akrobatika mestere:

Sims 3

A kezdetek

Érdemes a "Színpadra született" és a "Sportos" személyiségjegyeket választanod, ha gyorsabban szeretnél előrejutni.

Ha akrobata szeretnél lenni, elsőként is szakmát kell választanod. Megpróbálhatsz számítógépen keresztül akrobatának jelentkezni, a "Keressen szakmát" címszó alatt van erre lehetőség. Ha éppen nem találsz, akkor sincs ok elkeseredésre, menj el a parkba, keresd meg a tulajdonost, rákattintva pedig válaszd a "Kérje meg, hogy válasszon előadóművészi hivatást", majd pedig válaszd ki az akrobata szakmát.

Sims 3

Ezután rögtön lehetőséged nyílik simed művésznevének megadására (a művésznevet bármikor megváltoztathatod simedre kattintva):

Sims 3

Amíg simed nem éri el a második szintet, addig pantomimművészként szórakoztathatja a közönségét borravalóért, majd a második szintet elérve már fellépéseket is vállalhat és egyre több és több trükk válik elérhetővé, amivel a nagyérdeműt ámulatba ejtheti.

Bevételre a borravalóból, a fellépésekből tehet szert, valamint hetente - minden vasárnap délben - a szintjének megfelelő összeget kap fizetésként.

Előrelépés

Az előléptetés a tapasztalat növekedésétől függ, ami három tényezőből adódik össze:

  • fellépés borravalóért
  • erőnlét fejlesztese (ha simed sportos, sokkal gyorsabban tud szintet lépni az erőnlétében, ez nagyban segíti az előléptetését is)
  • kilincselés fellépésért
Szint
Munkakör
Új tárgyak
Új mutatványok
Új fellépési helyszínek
1
Szépreményű pantomimes
Új munkaruha
Pantomim (dobozva zárva, emberi szobor, séta a szélben, kötélhúzás)  
2
Zöldfülű zsonglőr
Új munkaruha
Zsonglőrködés: (Kések, Fáklyák, Buzogányok), Pálca elsütése
Parkok
3
Performanszművész    
Kávézók
4
Gumiember
Új munkaruha
Kígyóember mutatvány  
5
A kézügyesség kiválósága    
Szórakozóhelyek
6
Kezdő egyensúlyművész
Egyensúlylabda
Egyensúlylabda (labdaláz)  
7
Az egyensúlyozás mestere
Új munkaruha
Egyensúlylabda (labdabalett)
Zártkörű szórakozóhelyek
8
Szentjánosbogár
Tűzgyűrű
Tűzgyűrű (lángtánc), Limuzin
Nagy befogadóképességű létesítmények
9
Tűztáncos
Új munkaruha
Tűzgyűrű (tüzes tanyálás)  
10
Az akrobatika mestere   Egyensúlylabda (A nagy ugrás); Tűzgyűrű (Lángoló fricska)  

Az Egyensúlylabda és a Tűzgyűrű a sim eszköztárába kerül, bármikor előveheted és gyakorolhatsz rajta, fellépésekkor automatikusan a színpadon is megtalálhatod. Használat után bármikor visszahelyezheted az eszköztárba.

Munkaruhák

Összesen ötféle munkaruha válik elérhetővé a szintlépések során.

1. szint:

2. szint:

4. szint:

7. szint:

9. szint:

Munkaruhát bármikor tudsz cserélni - természetesen a már elérhetőek között - , ehhez kattints a ruhásszekrényre és válaszd a "Vegyen fel uniformist..." lehetőséget.

Fellépés borravalóért

A borravalóért fellépés egy mód arra, hogy simed tapasztalata gyarapodjon, valamint hogy egy kis pénzt keressen. A pénzkeresethez lehetőleg próbálj meg olyan helyet választani a fellépéshez, ahol több sim is tartózkodik, hiszen közönség nélkül borravaló.

Ha borravalóért szeretnél játszani, kattints simedre és válaszd a "Fellépés borravalóért" lehetőséget. Ekkor simed átöltözik a fellépőruhájába és bemutat 1-2 trükköt. Ebben az esetben nem irányíthatod, hogy mit adjon elő. Az akrobaták általában pantomimeznek és akrobata mutatványokat adnak elő borravalóért.

Sims 3

Fellépések

Igazán jó bevételre és hírnévre fellépésekkel tehet szert simed, ehhez az szükséges, hogy fellépési lehetőséget kapjon. Az előléptetések során egyre jobb, egyre nagyobb szórakozóhelyeken, vendéglátóhelyeken léphet fel a simed. Értelemszerűen a bevétele is folyamatosan nő, nagy befogadóképességű létesítményeknél 1-1 fellépés során akár 18 ezer simoleont is kereshetsz, zártkörű klubokban és szórakozóhelyeken pedig 10 ezer simoleon körüli a bevétel, ha simed eléri a tizedik szintet. Minden egyes fellépésért szintlépésenként többet kereshetsz.

Ahhoz, hogy megtudd, kinél tudsz éppen fellépési lehetőségét kuncsorogni, menj térképnézetbe, ahol narancssárga szín jelzi azokat a simeket, akik 1-1 szórakozóhely tulajdonosai és felléphetsz náluk, ha ők beleegyeznek. Ha a kurzort a jelző felé viszed, látni fogod a sim neve mellett, hogy melyik intézmény tulajdonosa és mikor vannak az aktuális fogadóórái.

Sims 3

Sims 3

Ahhoz, hogy kapcsolatba léphess a tulajdonossal, kattints rá a jelre és válaszd a "Menj meghallgatásra akrobataként" funkciót. Ekkor simed elmegy a tulajdonoshoz, bemutat neki a műsorából - pantomimezik, később pedig a kígyóember számból mutat be részletet - és a tulajdonos ez alapján eldönti, hogy simed felléphet-e nála vagy sem.

Ha felléphetsz, akkor simed megkapja a pontos helyszínt és a fellépés időpontját:

Sims 3

Ha elutasítanak, akkor sem dől össze a világ, próbáld meg egy vagy két nap múlva:

Sims 3

Fellépés előtt két órával simed üzenetet kap, nehogy elfeledkezzen a fellépéséről, valamint a képernyő oldalán megjelenik a feladatjelző is:

Sims 3

Térképnézetben megjelenik a fellépésjelző, amire rákattintva válaszd az "Irány a fellépés helyszíne" opciót.

Sims 3

Simed ekkor elindul a helyszínre. Érdemes elindulni két órával a fellépés előtt, mert amikor odaér, lehetősége van berendezni a színpadot is, valamint ha csak pár perccel előbb is elkezdi a műsort, az plusz pontokat ér a közönségnél.

Mihelyt megérkezik simed, a színpadra kattintva több lehetősége van: (Lehetősége van egyedi színpadképet létrehozni, de persze a kezdetekben, ha nincs pénze, nem tud miből költeni. Azonban a berendezési tárgyakat csak egyszer kell megvenni, utána lehetőséged van elmenteni a színpadképet és később többször is használhatod.)

Sims 3

Válaszd ki a neked megfelelő opciót, majd kezdődhet is az előadás. Előadás közben a színpadra kattintva válogathatsz az elérhető trükkök, műsorszámok között. Ha már rendelkezel egyensúlylabdával, illetve tűzgyűrűvel, azok automatikusan megjelennek a színpadon. Eleinte, amíg még kevés trükk elérhető, nehezebb úgy összeállítani a teljes műsort, hogy változatos legyen, de mindenesetre próbálj meg törekedni rá, hogy ne ugyanazokat a műsorszámokat ismételje simed, mert a közönség elunja és könnyen szembe találhatja valamilyen zöldség vagy éppen záptojás. Minél változatosabb a műsor, annál nagyobb lesz a sikere.

Egy-egy műsorszám végén látni, hogy a közönségnek hogy tetszett az a rész az előadásból. A közönségben ülő simek feje felett zöld + jel vagy piros - jel jelzi, hogy elégedettek voltak vagy nem a műsorszámmal.

Időnként még a legügyesebb akrobatával is előfordul, hogy kigyullad a haja, megbotlik, kisebb balesetek érik fellépés során, ami miatt "szégyenbe kerül" és valamennyire rontja a fellépése értékét is, ezért ha elegendő életcéljutalmat szedtél össze, érdemes beruházni az "Elbűvölő" és az "Ez szándékos volt" életcél jutalmakra, amelyek csökkentik a negatív hatásokat.

Mihelyt vége a műsornak, simed megkapja a fellépésért járó díjat, valamint értesítést kap arról, hogy a tulajdonosnak mennyire tetszett a műsor.

Az akrobaták bibliája a "Haknimenetrend", amit a Hivatás fül alatt érhettek el:

Sims 3

A haknimenetrend a nyilvántartás arról, hogy simednek hol és mikor kell fellépnie. Ha egy tulajdonosnak nagyon megtetszik a műsorod, előfordul, hogy állandó fellépést biztosít számodra az intézményében, ezt pipa jelzi az "Állandó" oszlopban.

Hat napra vállalhatsz be fellépéseket, amíg tele van a menetrended, nem mehetsz új meghallgatásra. Az állandó fellépéseket le tudod mondani a szórakozóhely tulajdonosánál. Kattints rá a tulajdonosra és válaszd az "Akrobata - Fellépési lehetőség lemondása" opciót.

A fellépések különbözőképpen sikerülhetnek, de a jól sikerült fellépések mindig plusz hangulatot biztosítanak akrobatád számára:

Fizetés

Egyszeri fellépések esetében:

Szint
Hetibér
Fellépés helyszíne
   
Park
Kávézó
Szórakozó-hely
Zártkörű klub
Stadionok
1
275
         
2
340
170
       
3
400
200
400
     
4
525
266
532
     
5
650
350
700
1225
   
6
850
450
900
1575
   
7
1125
700
1400
2450
3850
 
8
1475
1110
2220
3885
6105
9900
9
1850
1300
2600
4550
7150
11700
10
2475
2000
4000
7000
11000
18000

Állandó fellépések esetén:

Szint
Hetibér
Fellépés helyszíne
   
Park
Kávézó
Szórakozó-hely
Zártkörű klub
Stadionok
1
275
         
2
340
255
       
3
400
300
600
     
4
525
399
798
     
5
650
525
1050
1838
   
6
850
675
1350
2363
   
7
1125
1050
2100
3675
5775
 
8
1475
1665
3330
5828
9158
14985
9
1850
1950
3900
6825
10725
17550
10
2475
3000
6000
10500
16500
27000

Mindent összevetve akrobatának lenni a Sims3-ban szórakoztató, nagyon jól lehet látni a simek fejlődését, a kezdeti nehézségek után fantasztikus műsort képesek produkálni és nem mellékesen nagyon jó pénzkereseti lehetőség, ha már simed magasabb szinten van akrobataként.

A tippet Ruby készítette.

My Sims Webáruház