Valódi ruhák megsimesítése

Gondoltatok már rá, milyen klassz lenne igazi ruhát megsimesíteni? Nos, a dolog koránt sem olyan bonyolult, mint aminek gondolná az ember, kis gyakorlással pedig nagyon szuper öltözeteket készíthettek a simeiteknek.

Ebben a tippben a felsők készítését mutatom be. Az itt szereplő ruha tini korcsoportnak készül.

Első lépésként kiválasszunk egy ruhát egy online ruhakatalógusból, amit szeretnénk játékban is viszontlátni. Két oldalt ismerek, ahol remek alanyokat találhatunk: www.wetseal.com, és a www.gojane.com.
Fontos, hogy a ruháról legyen hátulnézetben is kép, különben nem sokra megyünk vele, kivéve persze, ha egyszínű, minta nélküli öltözetről van szó.

Én ezt a fehér alapszínű, rózsa és gitármintával ellátott pólót választottam mintául.

A ruhaalapanyagunk meg is van, most válasszuk ki, melyik ruhát színezzük át vele.

Nyissuk meg a Bodyshop-ot. Elemek létrehozására kattintva keressük ki a mesh-alanyt. Én egy korábbi ruhámat fogom átdolgozni, ezt a hellokitty-s felsőt. A nadrághoz ezúttal nem nyúlunk, annak az elkészítését egy későbbi tippben mutatom be. Természetesen sima felsőként is készíthetnénk, de én most egész testre vonatkozva mutatom be a készítés fázisait.
Miután exportáltuk a kiválasztott ruhát, kezdődhet maga a szerkesztés.

A Paint Shop Pro 7 nevű rajzprogramot használom, nem a legújabb verzió, kis helyigényű, és bár biztosan tizedét sem tudja a Photoshopnak, én ezt ismerem, és ahhoz, amire használom, tökéletesen megfelel. A gyakorlott PS használók bizonyára rá tudják vonatkoztatni a műveleteket a saját programjukra.

Nyissuk meg a rajzprogramunkat, és ott tallózzuk be az exportált ruha textúra file-ját a Projects mappából.

A kiszemelt leendő ruhaagyag is legyen készenlétben, most ő következik.Először nem a mintával foglalkozunk, az majd később jön. A póló hátoldalából egy álló téglalap alakot jelölünk ki, és másoljuk.

Visszatérünk a textúrafile-hoz a rajzprogramunkban. Beillesszük a kimásolt részt, először a hátuljára.

Alul igazítsuk a nadrág vonalához, ha azt akarjuk, hogy ugyanaddig érjen, mint az előző. Amint látszik, oldalt két kisebb sávban még nem fedi. Itt az egyszerűbb megoldás, ha pont akkorára nyújtjuk az anyagot, mint szükséges. Ezt egy egyszínű felsőnél könnyen meg is tehetjük, mert nem látványos a torzulás, de mintásnál nem ilyen egyszerű. Így én megmutatom a pepecselősebb, de szebb kivitelezést.

Egyelőre hagyjuk csak a széleit úgy, ahogy van, és illesszük be ugyanezt az anyagmintát a ruha elejére is. Majd később kiderül, miért van erre szükség.

Ha ez is megtörtént, elmentjük, és megnézzük a Formatárban.

Amint látszik a képen, oldalt még kilátszik a régi textúra (valamint a vállrész is a régi mintáé). Most ezeket szépen eltüntetjük. Visszatérünk a rajzprogramba.
Az imént beillesztett textúra végéből egy vékony sávban (de azért legyen vastagabb annál, mint amekkora hiányzik még) kimásolunk belőle, és melléillesszük. Ám nem simán, úgy, hogy a felesleges rész fedje a réginek a végét.

Most a radírt fogjuk használni ahhoz, hogy egybeolvadjon a két rész. Vékony csíkban haladva a jobb peremen végighúzzuk a radírt, a kijelölés pontozott vonala segít abban, hogy lássuk, hol tartunk.

Többször is megnézhetjük az eredményt, ha utólag szükség van módosításra, visszalépéssel megtehetjük. Ha ügyesek voltunk, nem látni vonalat a két rész között, összeolvad (ez a trükk mindig jól jön).

Ugyanezt a műveletet ismételjük meg a szembe lévő oldalon, valamint a ruha hátoldalán is, kezdve a kimásolt szeglettel.

Ha ez kész van, ismét mentünk, és megnézzük Bodyshopban. Amint látszik, már nincs hézag az oldalán, viszont látni egy kis sávot, ahol az eleje és a hátulja érintkezik.

Ez persze nem akkora probléma, de ha igazán szép munkát akarunk végezni, van mód ennek az eltüntetésére, halványabbá tételére is. Ha ez a rész nem érdekel, ugorjatok a folytatásra. :)

Kimásolunk ismét egy sávot az anyagból, valamivel beljebb, ahogy a képen is látszik.

Majd a hátoldal jobb szélére illesszük be, kb. arra a tájékra, mint ahonnan a másik oldalon kimásoltuk.

A bal oldali peremét radírral lehúzzuk, hogy beleolvadjon a háttérbe (a jobb oldalon nem kell megtennünk ugyanezt).

Elnézve a képen úgy tűnhet, rosszabb lett, mint volt, de a sim testén máris látjuk a különbséget; az előbb látott éles csík már nincs meg, nem látni, hol ér össze a két oldal.

Ezt a műveletet nem 4 oldalon végezzük, csak a hátoldalakon. Most jön a másiké, itt kicsit másképp csináljuk, de a lényeg ugyanaz. A képen látott helyen megint kimásolunk egy kis sávot, majd a túloldalra illesszük.

Itt azonban tükröznünk kell a sávot (Image/Mirror vagy CTRL+M), mivel épp fordítva illeszkedik a másikkal. Ha ez kész, a jobb pereménél kicsit radírozunk, majd elmentjük.

A minta előtt még tegyük rendbe a felső ujjait. Körülményes lenne az eredeti felső ujjrészét odatenni és nyújtogatni, egyszerűen vágjunk ki egy darabot az eredeti ruha hátából, és kipótoljuk vele a még fedetlen részeket.

Itt is jól jöhet a radírozás az elemek átfedésénél.

Ha elkészült, elmentjük, és megnézzük Bodyshopban. Ha mindent jól csináltunk, a felsőrész teljesen fedve van.

És most jöhet a minta. :) Kijelöljük úgy, hogy a minta teljes egészében benne legyen a kijelölt részben.  A felső többi része nem kell, úgyis el fogjuk távolítani.

Beilleszthetjük egy külön megnyitott ablakba, és ott még szerkeszthetünk rajta, eltüntethetjük a kivágható fehér részeket, de rögtön másolhatjuk is a képre.

Mivel sokkal nagyobb, mint amire szükségünk van, kicsinyítünk rajta, és próbáljuk a megfelelő helyre tenni. Gyakran mentsük, és nézzük meg Bodyshopban, s figyeljük természetesen az eredeti képet is, hogy tudjuk, hol fekszik a minta.

Ahogy az a képen is látszik, meglehetősen kicsivé kell varázsolni, hogy jó méretben, jó helyen legyen.

Ha már úgy tűnik, megtaláltuk a minta helyét, még finomítunk rajta. Igen, ismét radírozunk, s mindenki a saját szemével döntse el, mikor elég jó, mikor nem látszik bevágottnak az ábra.

Óvatosan kell bánni az eszközzel, nehogy kitöröljük a minta szélét. Ha kicsit halványítunk rajta, az nem olyan szembeötlő.
A munka végeztével mentünk, és ismét megnézzük a ruhát Bodyshopban. F3 gombbal közelebbről is szemrevételezhetjük.
Mielőtt importálnánk játékba, még élesítünk rajta egy kicsit - csak hogy igazán szép legyen a textúra. Túlzásba nem szabad vinni, hogy ez ne történjen meg, mindig nézzük teljes méretben a képet, hogy lássuk, milyen lesz játékban nézve. Mivel most csak a felsőt élesítjük, egyedül azt jelölöm ki; a nadrág esetében ez már az előző ruha készítésénél megtettem.

Én egyszer Sharpen More-t szoktam nyomni, egyszer pedig simán Sharpen-t , majd elmentem.

Bodyshopban is látszik a különbség.

Ha mindezzel megvagyunk, importálhatjuk a játékba.

Simek készítésénél bőrszínnel és hajviselettel együtt megnézhetjük modellen a ruhát, de az igazi megkönnyebbülés és sikerélmény akkor ér minket, ha játékban látjuk viszont a ruhát az egyik simünkön.

Jó ruhakészítést!  ;)

A Tippet krehata készítette

 

My Sims Webáruház