Textúra készítése

Ebben a tippben egy teljesen egyedi ruhát fogunk készíteni MESH és speciális rajzolóprogramok nélkül.
Itt vannak azok a programok, amelyekre szükségünk lesz:
- Paint
- Microsoft Office Word 2003 (nem létszükséglet)
- Mozilla Firefox vagy Internet Explorer
- The Sims 2 Formatár/Body Shop

Első Felvonás:
Előkészületek

1. Nyissuk meg a Formatárat, majd kattintsunk az Elemek létrehozása gombra.

2. Majd az Új projekt létrehozása gombra, azon belül pedig az Öltözködési jellemzők kialakítására.

3. Válasszunk ki egy tetszőleges ruhát, és exportáljuk.

4. Végül nevezzük el projektünket.

5. Nyissunk meg 3 Paint alkalmazást, és keressük meg a két bekeretezett képet. Az elérési út a képen látható.

Második Felvonás:
A Szerkesztés

6. Nyissuk meg a fekete-fehér képet, és vegyük fel mindkét oldalra a fekete színt. Alakítsunk egy kicsit a ruha fazonján, mondjuk vágjuk le az ujját.

7. Ha jól dolgoztunk, akkor így néz ki a kép. Végül mentsük el.
Fontos: Ez a módszer csak sztreccs részek levágásánál működik, "domború" részek levágásához egyedi MESH és textúra szükséges!
Ezzel a módszerrel nagyon szép, egyedi fürdőruhákat is gyárthatunk, mert a fürdőruhák elkészítéséhez nincs szükség MESH-re. Csak arra figyeljünk, hogy az exportált ruha fürdőruha legyen!

 

Harmadik Felvonás:
A Bonyodalmak, vagyis az egyedi textúra

8. Keressünk rá az interneten a ruhaanyag szóra. Ha képek keresésénél nem találtok megfelelőt, akkor keressétek a weben, mert a webáruházak majdnem mindegyike széles kínálattal és rengeteg anyagmintával rendelkezik, melyek tökéletesen alkalmasak eredeti textúrák helyettesítésére.

9. Ha megtaláltátok azt az anyagot, amellyel dolgozni szeretnétek, akkor csak másoljátok ki a képet.

10. Illesszük be a képet Paintbe.

11. Én már a ruha elejét elkészítettem, most a tennivalókat a hátulján fogom bemutatni. Ha ezt az anyagot választottátok, vagy az, amiből dolgoztok, kisebb, mint a ruha, akkor kövessétek az erre vonatkozó, speciális tennivalókat, de ha a képetek megfelelő méretű, akkor a következőket csak ugorjatok a 20. lépésre.
Először is a még kijelölt képnél kattintsunk a kép menün belül a Tükrözés/forgatás gombra.

12. Jelöljük ki a Forgatás opciót, azon belül pedig a 90°-os forgatást.

13. Miután lenyomtuk az OK gombot a képünk valahogy így fog kinézni, és még mindig szabadon áthelyezhető bárhová. A képet rendezzük el úgy, hogy a teteje a nagy kép tetején, a jobb oldala pedig a ruha közepén legyen, hogy a végén szép, szimmetrikus legyen az anyag mintája.

14. Illesszük be a képet még egyszer és ismételjük meg a lépéseket, vagy egyszerűen másoljuk ki az előbb elkészített, kész munkánkat

15. Tükrözzük az új képet.

16. Ha jól dolgoztunk, akkor egy ilyen ábrát láthatunk végül.

17. Ha ezzel vagy ehhez hasonló, kis képpel van dolgunk, láthatjuk, hogy az ábra még elforgatva sem takarja be az egész ruhát. Jelöljük ki a kép alját, és másoljuk.

18. Illesszük be a képet, majd rakjuk a helyére. Kattintsunk a Kép menüben a Tükrözés/forgatás pontra, majd jelöljük ki a Függőleges tükrözést.

19. Így egy tökéletesen egybefüggő, szép mintát kaptunk. Ha megismételtük a másik oldalon is a lépéseket, akkor mehetünk is a következő lépésre.

20. Ha alulra görgetünk, akkor láthatjuk a cipők textúráit. Ennek nincs sok szüksége textúrára, ezért elég egy új színt adni neki. Kattintsunk a Szín menüben a Színek szerkesztése gombra.

21. Válasszunk ízlés szerint a készített ruhához egy színt.

22. A kikevert színt állítsuk be legalább a hátsó színnek a palettán (ott, ahol kezdéskor a fehér szokott lenni), majd jelöljük ki a cipőket, majd töröljük ki a kijelölt területet

23. A kijelölt terület immár rózsaszínben pompázik. Ezzel a lépéssel ért véget a textúra rész, már csak annyi dolgunk maradt, hogy elmentsük munkánkat.

24. Ha a formatárban a Sim előnézet frissítése gombra kattintunk, akkor próbababánk elkészített ruhánkat fogja viselni.

Negyedik rész:
Finálé, avagy az apróságok elrendezése
(Ez a rész haladóbb ruhakészítőknek való. Hogy simed viselhesse a ruháját, ezt a lépést nem muszáj végigvinned.)

25. Nyissunk meg egy Word-dokumentumot, majd szúrjuk be a fekete-fehér, a textúra alakját befolyásoló képet.

26. Ha ezzel készen vagyunk, akkor jobb gombbal a képre kattintva jelenítsük meg a kép eszköztárat

27. A kép eszköztárunkat használva fogjuk a képeinket teljesen fekete-fehérré tenni

28. Másoljuk ki a kész képet.

29. Illesszük be a képet a textúrás, színes képünkbe. Ügyeljünk, arra, hogy a paletta hátsó színe újra fehér, és a kijelölésben az alsó ábra legyen bejelölve, mert félresikerülhet a beillesztés

30. Ha jól dolgoztunk, akkor a textúránk olyan lett, mint amilyen az eredeti ruháké, így ha szükségünk lesz rá, akkor könnyen eligazodunk szerkesztéskor. Ne felejtsük el újból elmenteni!

31. A Formatárban állítsuk be, hogy milyen alkalmakkor viselje simünk a ruhakölteményt.

32. Ha mindennel készen vagyunk, akkor importáljuk a játékba.

Végezetül itt van néhány, saját készítésű ruha ötletnek, amelyeket én csináltam.

Jó szerkesztgetést!

A Tippet Sims2Fan készítette

 

My Sims Webáruház