Tárgy készítése

Tárgy készítése - SimPe

1. Nyissuk meg a SimPe-t (ha legutoljára a classicot nyitottad meg, nem muszáj megint ugyanazt, mivel ha simán indítod el mindig a legutolsóra emlékszik.)

2. Menjünk a Tools>Object Creation>Object Workshop -ra majd katt a Start gombra.

3. Most elkezdi tölteni a tárgyakat, de másképpen mint a SimPe Wizard-nal. Itt úgy tölti, hogy csak akkor jelenít meg valamit, ha már az egészet betöltötte. Vagyis az egészet együtt, nem pedig egyenként. Ez lehet rossz is, lehet jó is.

4. Ha betöltötte és kiválasztottad menj arra, hogy Next.

5. Most először is felül a 'Recolor'-t állítsd át 'Clone'-ra, majd lejjebb megjelenik pár opció. A képen rajta van, mit kell bepipálni. Ha ez is kész, akkor 'Next' vagy a 'Start' gombra katt.

6. Most megjelenik a tárgy neve és leírása. Ezt átírhatod, de ez az angol nyelvű. Később átírhatod még ezt, meg a magyart is.

7. Egy Screnegraph rename Wizard nevű ablak fog megjeleni. Nos itt én eddig mindig átírtam. De lehet ha nem akarod átcserélni a modellt nem biztos, hogy ez szükséges. Ha átnevezted menj a 'Update'-re majd a 'Ok'-ra.

8. Elmented valamilyen frappáns névvel. Ha ez megtörtént, akkor a SimPe automatikusan megnyitja. Ilyenkor a Object Workshopot nyugodtan bezárhatod, HA nem akarsz később még egy tárgyat késziteni.

Tárgy módositása: Leírás - Név

9. Keressük meg a 'Resource Tree'-ben a 'Catalog Description'-t majd a 'Resource List'-en szintén azt.

10. Ha meg van, akkor megjelenik a leírás és a neve, amit már korábban átírhatunk. A felső sor a neve a tárgynak és az alsó a leírása. (Az alsó a második sor.)

11. Kicsivel feljebb ott vannak a nyelvek köztük a magyar. Keressük meg majd ott átírhatjuk azt is.

12. Nem kell az összes nyelvet kitölteni. Elég a magyar és az angol. Az üres helyekre a játékban az angol jelenik meg. Ha készen vagyunk, menjünk a 'Commit'-ra.

Tárgy módositása: Model avagy Mesh

13. Menjünk a 'Resource Tree'-n a Geometric Data Container-re majd a listen szintén ugyan erre.

14. Itt a modell részeit nézhetjük meg illetve Exportálhatjuk Importálhatjuk ki/be.

15. Pipáld ki azt a részt, amelyiket ki akarod menteni hogy átalakíthasd.

16. Importnál cseréljük ki az eredetire vagy is 'Replace'-t állítsuk be oldalt.

17. Ha ez kész akkor menjünk arra, hogy 'Commit'.

Tárgy módositása: Textura

18. Keressük meg a Resource Tree-n a Texture Image-t a Listen TÖBB is megjelenhet.

19. Mivel a legtöbb tárgynál több mint kettő van keressük meg azt a textúrát amelyiket át akarunk alakítani.

20. Menjünk az Exportra.

21. Ha készen van a remekművünk, akkor katt az Importra és jobb egérgombbal a képre majd az 'Update all sizes'-re.

22. Ha minden meg van, befejeztük, akkor itt is a kedvenc gombunkra katt a 'Commit'-ra. +. Van olyan textúra aminek a fálj nevében benne van, hogy 'Alpha' ha jól tudom az a árnyékot jelenti. ++. HA AKARUNK! Visszamehetünk a modellhez és újra megnézhetjük a modellünket az új texturával.

Tárgy módosítása: Beállítások

23. Menjünk az 'Object Data'-ra a 'Resource Tree'-n majd a listen . LEHET hogy több Object Data fog megjeleni ez a kiválasztott tárgyunktól függ.

24. Keressük meg azt a Object Data-t a listen amelyiknek a fálj nevében NINCSEN semmilyen 0,0 vagy 0,1.

25. Kicsivel lejjebb menjünk a 'Raw Data' fülre és majd megjelenik egy lista. Ezen a listán rajta van az, hogy mennyi szórakozást adjon vagy környezetet illetve az árát meg hogy naponta menyivel csökkenjen az értéke.

26. A lista felet van olyan hogy 'Binary' 'Decimal' 'Hexadecimal' ott a középsőt vagy is a 'Decimal'-t válaszuk ki mert érthetőbbek lesznek az adatok.

27. Ha készen vagyunk, szintén 'Commit' gomb.

Tárgy módosítása: Külön Tárgy (Ezt csak akkor csináld meg, ha nem akarod lecserélni az eredetire.)

28. Maradjunk az Object Datanal és menjünk arra hogy 'Get guid'. Megjelenik egy ablak, ahova regisztrálnunk kell.

29. Ha regisztráltunk, akkor már átírhatjuk a tárgy nevét egy kicsivel lejjebb. Majd ha ez is megtörtént, akkor menjünk az 'Update'-re. DE AZ MMATs NE PIPÁLJUK KI!

30. Figyelem a a listen több object data is van akkor annál is meg kell ezt ismételnünk, ahol a fálj nevében benne van a 0,0.

Tárgy módosítása: +shape info

31. Ez már inkább csak egy 'plusz info', hogy úgy mondjam, itt lehet beállítani hogy melyik modell részhez melyik textúra tartozzon a 'Parts' fül-nél. Ha ezt is átállítod természetesen ide is kell 'Commit'. Ha minden kész, akkor File>Save és kész. :)

Tutorial by: MiniDreschi
Köszönet a Guide-os résznél Dani-nak.

My Sims Webáruház