Sim magasságának állítása

Valószínűleg sokan ismeritek a StretchSkeleton kezdetű csaláskódot, ami azt a célt szolgálja, hogy a szimed termetén nyújtsál, vagy éppenséggel csökkentsél. Ha játék közben a kódablakba írod a StretchSkeleton 1,05 számot, vagy bármelyik 1-nél nagyobb számot, akkor az aktív szim termete nőni fog. Ha egynél kisebb számot választasz, például 0,86, akkor a szim alacsonyabb lesz. Az egyetlen probléma a kóddal az, hogyha kilépsz a telekről, ez a méretváltoztatás megszűnik, és legközelebb megint mindenkit át kell állítanod.

Ez a tipp megmutatja a SimPE program segítségével, hogyan csinálj törpe és óriás, vagy legalábbis változatosabb magasságú szimeket úgy, hogy ez a beállítás mentés és kilépés után is megmaradjon.

Először is indítsuk el a SimPE programot. A baloldalon nyissuk meg a Neighborhood Browsert. Válasszuk ki a megfelelő szomszédságot, ahol a szimünk él. Az én figurám Veronaville-ben lakik. Jelöld ki a szomszédságot, majd kattints az Open gombra.


Kattints a képre a nagyobb méretért!

Ha betöltött, elérhetővé válik a SimBrowser gomb a fejlécen. Kattintsunk rá, és a Browser betölt. Itt szedjük ki a pipát a Townies felirat mellől. A Townies a szomszédságban mászkáló szimeket jelenti, akik nem telken laknak. Nagyon sokan vannak, és emiatt nehéz lenne megtalálni az igazi lakosokat a listában.
Keressük meg a listában a szimünket, jelen esetben Puck Summerdream -et. Majd kattintsunk az Open gombra.

Itt látjuk Puck adatlapját, vagyis a szimünkét, akit kiválasztottunk. Menjünk az adatlapon a More ikonra, és a legördülő listából válasszuk az Open Character File parancsot.


Kattints a képre a nagyobb méretért!

A felső bal oldali listában jelöljük ki az Age Data sort. A jobb felső ablakból ekkor válasszuk ki szintén az AgeData sort. Az alsó ablakban jelenik meg egy lista Puck vagy a saját szimünk adatairól. Keressük meg a stretch - kezdetű sort. Egy számot láttok a végén, ez szimünk magassága.
A felnőtt és idős szimek magassága pontosan 1,0. A kamaszoké 0,94 - ahogy jelen esetben Pucknak is.


Kattints a képre a nagyobb méretért!

Most menjünk át a jobb oldalra. A Name, Type részleget hagyjuk meg eredeti állapotában. Nekünk a Value dobozra van szükségünk. A tartalmát most 0,94 -ről átírtam 1,05 -re, vagyis magasabbra csináltam Puck-ot, mint egy átlag szim felnőttet.

Ezután feltétlenül nyomjuk meg a Commit gombot.

Ha kész, más dolgunk nincs, mint elmenteni a fájlt az ikonsorban lévő Save gombbal, vagy a File menü Save package parancsával.

Ha megnyitjuk a játékot, Puck már magasabb lesz, mint kortársai - kivéve ha nem állítjuk át őket is :D

Kis animációs gondok azért adódhatnak. A szájjal indított cselekvések nem lesznek pontosak. Itt például egy családi puszit láthatunk Puck és édesanyja között, amit Titania az arca helyett a homlokára kapott a fiától :D A csókolózás is ilyesformán "elcsúszik".

A kézzel indított animációk viszont rendesen zajlanak.

Figyelmeztetés: Korszakváltásnál a beállítás automatikusan visszaállítja a szim magasságát az eredeti méretére. Vagyis Puck felnőtt korszakába lépve megint csak 1,0 magasságú lesz, amíg nem nyújtok rajta ismét.

A tippet készítette: Mazsola

My Sims Webáruház